De ce ar trebui sa consumi Omega 3?

Chiar daca intreaga gama de acizi grasi esentiali este deosebit de benefica organismului, Omega 3 ramane printre cel mai important de acest tip. Acestia ajuta la buna functionare a tuturor celulelor organismului, fiind o componenta importanta a membranelor acestora. Pentru ca organismul nu poate sintetiza acesti acizi, este necesar ca aportul sa fie asigurat de alimentatie, sau de suplimentele alimentare. Beneficiile acizilor grasi esentiali sunt deosebit de importante pentru functionarea normala a organismului, pentru ca ajuta la mentinerea sanatatii intregului sistem nervos, la prevenirea sau vindecarea afectiunilor cardiace, hipertensiunii, artritelor reumatice si multe altele.

Omega 3 face parte din familia acizilor grasi polisaturati care se gasesc in numeroase alimente usor accesibile noua. Avantajele acizilor Omega3 sunt numeroase, fiind lipide benefice organismului. Mitul ca toate substantele grase sunt toxice este unul popular in ziua de astazi, insa adevarul e ca organismul are nevoie de o parte din lipidele ce se gasesc in natura pentru un trai echilibrat. Acestea mentin sanatatea sistemului cardiovascular, previn cancerul de prostata si maladia Alzheimer si duc o lupta eficienta impotriva starilor de depresie. S-a demonstrat ca lipsa substantei Omega 3 din organism duce la stari de anxietate si reduce starea de placere fizica.

Desi acizii Omega 3 se regasesc in nenumarate suplimente naturale, acestia se sintetizeaza cel mai eficient in organism direct din alimentatie. Inlocuirea uleiului de gatit cu ulei de rapita ajuta organismul in sintetizarea acizilor grasi benefici. Acesta contine mult mai multe substante nutritive decat uleiul de floarea soarelui si poate fi folosit in salate si chiar si pentru gatit la temperaturi inalte. Pestele oceanic (in special sardinele, somonul, macroul si ansoa) si fructele de mare sunt o alta sursa bogata in Omega3, fiind recomandat consumul saptamanal al acestora. Semintele de in sunt una dintre cele mai bogate surse de omega3 si acizi grasi. De asemenea, acestia se mai gasesc in cantitati semnificative si in migdale sau nuci. Dintre alimentele de sezon bogate atat in Omega 3, cat si in multe alte substante ce echilibreaza organismul si cresc rezistenta, se numara salata verde, laptucile si untisorul.

Insa pentru ca in ziua de astazi este dificil sa avem o dieta echilibrata, cea mai comoda cale de a consuma Omega 3 este prin suplimentele alimentare. O cura cu suplimente alimentare cu Omega 3 ar trebui sa nu dureze mai mult de un an, si este ideal sa fie acompaniata si de un aport semnificativ din vitaminele C si E, dar si de seleniu si de zinc.  Cele mai eficiente suplimente sunt cele cu extras de ulei de somon, acesta fiind bogat in acizi grasi. Cu toate acestea, populare sunt si cele cu extrase de uleiuri vegetale, adica din masline sau mustar, de exemplu.